این روزها که استفاده از شبکه های اجتماعی حسابی فراگیر شده است ، یکی از بزرگترین دغدغه های تمام افرادی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند، نوشتن یک کپشن جذاب و حرفه ای است. اما کپشن چیست ؟ شیوه ی صحیح نوشتن کپشن در اینستاگرام به چه صورت است؟ همان طور که می دانید امروزه، استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار بیشتر از گذشته شده است و دغدغه ی بسیاری از کاربران فعال در اینستاگرام ،نوشتن یک کپشن جذاب می باشد.

کپشن اینستاگرام چیست؟

کپشن اینستاگرم یعنی متنی که در پایین هر عکس نوشته می شود. اگر شما به پیج های مختلف در اینستاگرام سر زده باشید متوجه خواهید شد افراد زیادی وجود دارند که در زیر پست های به اشتراک گذاشته شده، متن نوشته اند به این متن ها در زیر پست ها کپشن می گویند.

چرا نوشتن یک کپشن خوب، مهم است؟

بدون شک کپشن هم مانند سایر قابلیت های دیگر اینستاگرام برای کاربرانی که شما را فالو می کنند بسیار مهم است زیرا کپشن یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که می تواند تعداد لایک و کامنت های شما را افزایش دهد و با عث می شود تا کاربران تعامل بیشتری با شما داشته باشند. زمانی که شما یک کپشن خوب می نویسید باعث می شود که پست های شما جذابیت بیشتری پیدا کنند. و هر از گاهی باعث می شود مخاطبان با مطالعه آن سرگرم شوند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نوشتن کپشن خوب در زیر پست ها باعث محبوبیت شما در بین کاربرانتان می شود و باعث می شود زمانی که شما پستی می گذارید کاربران با شوق زیادی از پست های شما دیدن کنند.

در نوشتن کپشن عجله نکنید.

معمولا وقتی به پست هایی که قبلا در اینستاگرم منتشر شده اند نگاه می کنیم کپشن های بهتری به ذهنمان می رسد. بنابراین هنگام نوشتن کپشن برای پست خود عجله نکنید. برای نوشتن کپشن خوب شما می توانید به پیج های مختلف سر بزنید و زیر پست ها را بخوانید و در مورد آن ها فکر کنید و حتی در صورت نیاز می توانید مشورت کنید. و سپس بهترین گزینه را انتخاب کنید و توجه داشته باشید که نوشتن کپشن در زیر پست ها، تاثیر بسزایی در موفقیت شما دارند.

نکاتی که در نوشتن کپشن باید رعایت شود.

۱- مسائل مهم را در ابتدای کپشن بنویسید.

حداکثر تعداد کاراکتر برای کپشن عکس اینستاگرام ۲۰۰۰ کاراکتر است. اما نکته مهم این است که زمانی شما کپشن می نویسید تنها چند خط اول از کپشن های اینستاگرام در زیر پست دیده می شوند و بقیه در قسمت بیشتر بخوانید قرار می گیرند . پس به این نکته توجه کنید که اطلاعات مهم را در ابتدا بنویسید و اطلاعات فردی مثل منشن افراد و هشتگ را در بخش پایانی قرار دهید.

۲- کپشن مناسب بنویسید.

برای مثال شما عکس عاشقانه ای را پست کرده اید توجه داشته باشید کپشنی که می نویسید مربو ط به پست مورد نظر باشد .در این هنگام افرادی هم هستند که به فروش محصولات می پردازند این گونه کاربران بهتر است که در زیر پست هایشان از نوشتن شعر و دکلمه خودداری کنند و به جای شعر باید اطلاعات مهم محصول را درج کنند. چون نوشتن شعر یا دکلمه در زیر محصولات کار درستی نیست و برای مشتری هیچ فایده ای ندارد. پس تا می توانید از کپشن های مناسب استفاده کنید.

۳- اگر شناخت کافی از مخاطبان خود ندارید کپشن پست اینستاگرام خود را کوتاه بنویسید.

بسته به مخاطبتان ممکن است لازم باشد که کپشن پست های خود را طولانی و یا کوتاه بنویسید. به عنوان مثال اگر شبکه های اجتماعی یک شرکت مواد غذایی را مدیریت می کنید و دستور العمل تهیه محصولات را با کاربران خود به اشتراک می گذارید بهتر است کپشن های اینستاگرام را بلند بنویسید. ولی اگر شناخت کافی از برند و مخاطبان خود ندارید بهتر است از کپشن های کوتاه در زیر پست استفاده کنید.

۴- از کپشن های متفاوت استفاده کنید.

برای هر پستی که به اشتراک می گذارید کپشن متفاوت بنویسید و خلاقیت به خرج دهید و از کپی کردن کپشن های دیگر کاربران خودداری کنید.

۵- از شکلک یا همان ایموجی ها استفاده کنید.

زمانی که شما از شکلک استفاده می کنید باعث می شود متن شما احساس بیشتری پیدا کند و جذاب تر به نظر برسد. افراد زیادی هستند که فکر می کنند استفاده از شکلک و ایموجی باعث افت شخصیت برند آن ها می شود ولی اینگونه که آن ها تصور می کنند نیست چرا که اگر در برنامه ی اینستاگرام بتوانید از شکلک و ایموجی ها در جای درست استفاده کنید باعث می شود تا مخاطب راحت تر با شما تعامل پیدا کند. ولی نکته ای که باید دقت کنید این است که در استفاده از ایموجی ها زیاده رویی نکنید.

سخن پایانی

احتمالا متوجه شدیده اید اکثر نکاتی که در این مقاله به شما دوستان عزیز ارائه دادیم نه تنها برای کپشن اینستاگرام کاربرد دارند بلکه در تصمیم گیری بهتر، در روند مدیریت صفحه ی اینستاگرام هم به شما کمک می کنند. امیدوارم این مقاله هم مانند سایر مقالات برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشد.